Iklan

.:Inilah Wajah-Wajah Penyeri Dan Penyokong Blog saye. SAYE SAYANG KALIAN:.

Thursday, July 28, 2011

Aku Hanya Seekor Kambing Dungu

Hidup adalah perjalanan dari alam ghaib ke alam ghaib. Dunia hanya persinggahan. Aku adalah musafir malang. Aku tak tahu nasibku apakah berakhir di Syurga atau Neraka. Tuhan, Pimpinlah aku agar tidak tersesat jalan.



Kita semua datang dari alam ghaib, tinggal dalam perut ibu selama 9 bulan, lalu dilahirkan ke dunia ini. Kemudian kita akan dan pasti kembali ke alam ghaib semula. Jangan lupa. Dan marilah kita menyediakan persiapan yang baik untuk pergi ke sana. Bila-bila masa, dimana jua. Kematian adalah pintu gerbang menuju alam ghaib.

Di dunia ini aku hanyalah musafir malang. Aku perlukan-Mu Tuhan. Jangan tinggalkan aku sendirian.

Dan aku hanya seekor kambing dungu yang kebingungan di tengah rimba belantara dunia jahiliyah.

Bagaimana aku hendak dekat dengan-Mu sedangkan mulutku masih disumbat dengan berbagai makanan haram dan subhat? Produk-produk kafirun membuncitkan perutku. Sedangkan hati itu dibentuk oleh makanan halal.

Bagaimana aku hendak pertahankan imanku padaMu sedangkan telingaku masih disumbat dengan berbagai musik, suara, desah dan segala bunyi yang melalaikan?

Bagaimana aku hendak melihat kebesaranMu sedangkan mataku dipenuhi pemandangan maksiat, filem hollywood, bollywood dan berbagai pemandangan liar yang memenuhi seluruh alam?

Tuhan, aku kambing dungu yang perlukan pengembala yang punya padang rumput hijau yang berpagar. Agar aku tidak diterkam oleh singa-singa nafsu, syaitan yang selalu mengintaiku setiap saat.

Tuhan, aku perlukan pemimpin yang punya jemaah kebenaran agar aku selamat dalam rindu, cinta kasih pada-Mu. Amin.

*creadit to: Pencinta Tuhan

" Aku hanya perlukan Mu di segenap hidupku. Jangan engkau pergi dari hidupku. Kerna, jika engkau pergi, musnah lah hidupku. Bahkan tiada guna nya lagi. Dan, Tuhan.. Izinkanlah aku untuk mencintai Mu seperti mana hebat nya cinta Engkau terhadap hamba2 Mu. Walau sekelumit cuma perasaan cinta itu hadir, bahagianya aku ketika itu"

"Ya Allah, aku sanggup menerima segala kesusahan hidup didunia ini, hingga kerana Nya Ya Allah, aku tidak diazab lagi nanti diakhirat sana"


4 comments:

speakwithoutvoice said...

sangat menyentuh hati ;)

Erra Kyra said...

terasa la pulak diri ni kaambing malam nih....baru je nak rasa diri ni rimau mix garuda...T_T

Ummu Khaulah Hasan said...

Erra : Patut bau hamis . hehehe :)

Anonymous said...

Memag layk lah kite di angap mcm kmbing..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...